acidblind

Stuff Ester likes.

dinsdag 23 november 2010

Poot, deel 1 - Hendrik de Vries

Ik las in Vrij Nederland dat Kees van Kooten periodiek zijn boekenkast opruimt door de boeken die hij niet meer wil hebben bij mensen door de brievenbus te gooien. Hij beschouwt dat zelf geloof ik als grote literaire geste, al kun je het natuurlijk ook opvatten als illegale afvallozing. Ik kan in ieder geval wel een paar boeken bedenken die ik niet in mijn brievenbus wil vinden. Ik vond een paar jaar geleden een verzamelbundel met de kortste Nederlandstalige gedichten in het mandje van mijn fiets: Hier Ligt Poot Hij Is Dood. Er staan een paar ontzettend leuke gedichten in:

Mijn schoonmoeder ligt op sterven
Wie een boodschap heeft voor de hel
Moet zich haasten haar op te zoeken
Het einde nadert snel

(Hendrik de Vries)

Bron

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage